Návrh se zaměřuje na vytvoření harmonického celku, který propojuje stávající školní areál s novými architektonickými prvky. Hlavní osou projektu je inverzní krček, kolem kterého jsou umístěny různé veřejné a společné prostory, jako jsou vstupní prostory školy, družina, jídelna, zahrada a sportoviště. Hmota školy ve tvaru šikmého L navazuje na stávající budovu a spolu s jednopodlažní jídelnou ve svahu vytváří otevřený dvůr, který zůstává propojený se zahradou.
Osa – inverzní krček
Prostorové prázdno, na které navazují veřejné prostory, vstupní prostory školy, družiny, společné pobytové prostory, dvorek, jídelna, zahrada a sportoviště. Kolem osy se odehrávají různé děje, podporují se a přinášejí nové kvality do stávajícího prostředí. Rozhodli jsme se vstupovat do prostředí kontextuálně. Novými zásahy odpovídáme na to, co je zrealizované hlavně ve smyslu udržitelnosti architektury. Přidáváme nové vrstvy architektur ke starým. Kultivujeme stávající. Navazujeme na současné veřejné prostory. Domy jsou jednoduché a racionální. Dům má dvě hmoty, hmotu jídelny ve svahu a hmotu školy ve tvaru šikmého L, která navazuje na stávající školu. Hmota školy leží zčásti na jídelně a propojuje obě části, novou a starou. Objekty spoluvytvářejí přehledný dvůr.
Svah – krajina
Důležitým aspektem návrhu je zachování vizuální a prostorové kvality svahu, proto jsme se do něj rozhodli umístit pouze jednopodlažní jídelnu. Svah se plynule mění na střechu jídelny. Snaha návrhu byla vizuálně zintimnit prostor školy a vytvořit dvůr, ale ne ho uzavřít a odstřihnout od zahrady.